Μαριβίτα Γραμματικάκη

Μαριβίτα Γραμματικάκη

Βιόλα

Γεννήθηκε στα Χανιά. Έχει σπουδάσει Βιόλα με υποτροφία στο Ωδείο Αθηνών στη τάξη της Ισμήνης Κάρτερ, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά της το 1986 με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Το 1983 διορίστηκε στην ορχήστρα του Γ’ προγράμματος της ΕΡΤ και το 1993 έγινε μόνιμη μουσικός στην Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Υπήρξε μέλος της Ορχήστρας Νέων της Μεσογείου. Έχει δώσει πολλές συναυλίες μουσικής δωματίου στην Αθήνα και στην επαρχία και έχει ηχογραφήσει έργα Ελλήνων συνθετών στο Γ’ πρόγραμμα. Ήταν επίσης μέλος της ορχήστρας των Χρωμάτων. Από το 2001 έως το 2012 δίδαξε Βιόλα στο Ωδείο Αθηνών και από τον Σεπτέμβριο του 2012 διδάσκει στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Έχει δημιουργήσει και εφαρμόσει μεθόδους διδασκαλίας στη Βιόλα για αρχάριους σπουδαστές και κυρίως σε μικρά παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, ξεπερνώντας έτσι την αντίληψη πως ένας μαθητής βιόλας πρέπει να γνωρίζει βιολί. Παράλληλα με την μουσική της πορεία, ασχολήθηκε από το 1983 μέχρι το 1990 με την έρευνα και το γράψιμο κειμένων παιδικών εκπομπών για την Ελληνική τηλεόραση δίπλα στην Φραγκίσκη Καρόρη. Έκανε επίσης την παρουσίαση της εκπομπής «Ο κόσμος της Μουσικής».

Εκτός από μουσικός στην ορχήστρα και καθηγήτρια Βιόλας, είναι και συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Έχει γράψει παραμύθια όπως «Το νησί της Αρμονίας», «Ο Ζητιάνος και η χρυσή κλειδαρότρυπα», «Το μπλε κοχύλι» και το μουσικό παραμύθι «Το αστέρι του Γίγαντα» σε μουσική του Ν.Ξανθούλη. Τον Μάιο του 2011 έγραψε το λιμπρέτο της όπερας για παιδιά «Το μαγικό βιολί» που ανέβηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Τον Οκτώβριο του 2010 δημιούργησε το βιωματικό εργαστήρι παραμυθιού «Παραμύθι ν’αρχινήσει» και διδάσκει σε μαθητές δημοτικού, αλλά και σε εκπαιδευτικούς την τέχνη του παραμυθιού και της μουσικής σα μέσον θεραπείας, επικοινωνίας και δημιουργίας. Η ιδιότητά της ως συγγραφέως της δίνει τη δυνατότητα προσέγγισης της μουσικής και της ερμηνείας μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών. Έτσι τα παιδιά ξεπερνούν τις δυσκολίες της πρώτης μάθησης και μαθαίνουν μουσική, χρησιμοποιώντας την φαντασία τους.